sábado, 26 de octubre de 2019

Valoracions sobre les animacions lectores

GRUP 1

El primer grup a fer l'animació lectora, ha triat l'autor Jules Verne.

Pel que fa a l'actuació, han representat l'obre anomenada: La volta al món en vuitanta dies, utilitzant treballs manuals per a representar els distints jocs que anaven visitant els protagonistes al llarg de l'obra. Per part de la representació, ha sigut molt fluida i ha estat bastant bé representada, s'ha entés tot i està molt bé adequada per a posar-la en acció en qualsevol col·legi per a alumnes de primària. D'altra banda, han combinat el vestuari i la música al llarg de l'obra, per aquesta raó cal destacar la dificultat que hi ha en quadrar-ho tot bé al fer teatre en una classe i no al teatre.

En la meua opinió, m'ha agradat bastant pels detalls comentats anteriorment, pense que han fet un gran esforç i un bon treball.

GRUP 2

El segon grup ha fet l'animació lectora triant a l'autor Francesc Gisbert.

El meu grup de treball i jo hem estat bastant d'acord sobre que aquesta representació ha estat bastant graciosa i divertida, la qual cosa és molt important per a augmentar el nostre interés per la lectura, aleshores gràcies a aquestes característiques ha sigut una bona animació lectora per a tractar d'atraure a nous lectors en l'aula, per tant si ha funcionat i ha gustat en una aula amb alumnes universitaris, pense que en una aula plena de xiquets pot tindre una bona repercussió en ells.

Personalment també m'ha agradat el vestuari que han utilitzat però en la meua opinió hauria utilitzat més música per a representar-ho tot millor.
GRUP 3

El tercer grup va triar a Fina Masgrau i Plana, a més va ser un grup que es va haver d'adaptar a fer la seua animació a la biblioteca. En primer lloc destacar el tríptic que van fer, bé esquematitzat i fàcil de comprendre per a nosaltres.

Arran d'això, respecte a la meua opinió van fer la millor exposició de tot el curs, utilitzant uns treballs manuals adequats, una vestimenta adequada amb el llibre que representen i esquematitzen molt bé la història que representen. Aquest grup va representar La rateta Marieta. A més van ser el primer grup que va interactuar amb el públic, per aquesta raó van aconseguir una gran atenció per part de tots els que estàvem a l'aula.

Per últim destacar que aquest grup pareixia que havia practicat molt la seua animació lectora, perquè van transmetre molta seguretat i confiança a pesar d'estar davant de molta gent.

GRUP 4

Aquesta animació lectora va referida a Teresa Broseta, Aquesta animació la vaig posar en comú amb els meus companys, i vam estar d'acord a dir que no ens va agradar molt aquesta animació per part dels companys.

En la meua opinió, crec que aquesta representació no es pot imposar a una aula real per a alumnes de primària, perquè és massa extensa a la vegada que monòtona, tampoc han aconseguit transmetre eixe interés que ha de demostrar a l'animació lectora per a tractar de formar nous amants de la lectura.

Com a punt positiu, han utilitzat un joc de llums i ombres en el que representaven el seu llibre amb les ombres dels ninots que estaven darrere. Aquest detall ha sigut bastant original i innovador a la vegada que molt creatiu.

GRUP 5

Aquest grup va triar a l'autora Teresa Duran, en la presentació d'aquesta, en la meua opinió, crec que la forma en la qual han presentat aquesta autora, ha sigut bastant original, pel fet d'aconseguir realitzar com una entrevista enmig de classe amb l'autora, per aquesta raó van crear un sentiment d'interés en nosaltres per veure com avançava l'entrevista.

Pel que fa a l'animació lectora, han sigut un bon ordre de les coses, a més que han representat la història d'una manera molt dinàmica i natural. Pense que aquesta animació si que es podria representar a una aula de primària per a tractar de captar més lectors infantils a les aules.

Finalment destacar des de el meu punt de vista que el vocabulari emprat en aquesta animació ha sigut molt senzill i clar, per tant fàcil d'entendre per a qualsevol nivell de llenguatge que puga haver-hi a l'aula.



GRUP 6

Aquest grup ha fet una animació lectora referida a l'autora Rosa Serrano Llàcer. Han creat un joc que ha consistit en fer grups a classe, ells anaven fent preguntes i el grup que més ràpid ci¡ontestara, guanyava un punt. Amb aquest joc han aconseguit atraure l'atenció de tots a la vegada que apreniem coses sobre l'autora.

Seguidament, han fet una representació molt breu i simple, no ha tingut elements que inciten a llegir o a participar en el show, ha sigut molt monótona a la vegada que aborrida, per tant crec que no es una representació apta per a fer-la a classe.

Com últim punt a destacar, la decoració que han posat a classe crea un clima óptim per a situarnos en el llibre que conten els companys, a més usen roba acord amb els personatges per a poder identificar-los d'una manera més senzilla.

GRUP 7

Els companys del grup 7, han fet una animació lectora triant a l'autor Enric Valor. Personalment tenia moltes expectatives i ganes de veure aquesta animació, ja que Enric Valor és un autor que sempre he estudiat a l'institut.

Per part de l'animació, ha sigut l'únic grup que ha utilitzat titelles per a escenificar el conte que havien triat, el fet que els ninots i el descorat fora manual em pareix un treball molt costós i a destacar. A més els diàlegs i l'adaptació per a aconseguir fer-ho com un teatre de titelles, pense que ha estat bé adaptat i que han aconseguit atraure l'atenció de tots nosaltres.

Finalment i com a valoració personal, crec que adaptar i treballar amb ninots no és una tarea fàcil, per tant recomanaria a qualsevol persona aquesta animació lectora.


GRUP 8

L'últim grup ha elaborat una animació lectora basada en Carles Cano. Pense que la idea de contactar amb l'escriptor per a parlar sobre ell a classe es molt original, però en la meua opinió és monòtona i avorrida, per tant hauria afegit alguna variant per a tractar d'atraure la nostra atenció o d'intentar que participem els alumnes a classe.

Cal destacar també que l'animació lectora ha estat bé representada i amb ajudes audiovisuals per a posar en context al públic a més de vestir-se com els personatges del llibre representat i representar d'una manera dinàmica i segura el seu llibre.

Finalment i com a valoració no m'ha agradat aquesta representació pel fet de que crec que no serviria per a una aula de primària, però s'aprecia que les companyes han treballat molt l'animació i han tractat de fer-ho el millor possible.

GRUP 9

El grup 9 va ser el meu grup format per Pablo Alonso, Gabriel Belinchon, Nerea Corredor, Paula Mojica, Alicia Ibañez i jo. Vam fer una entrevista sobre Enric Lluch i vam representar una versió adaptada per nosaltres de La Bruixa Maruixa.

En la meua opinió fer aquesta animació ens ha servit per a poder aprendre a treballar de cara a públic a més de per a conèixer més cultura literària catalana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario